Get fit after summer – erbjudande!!

- 2014-08-22 -

Det är så många mail som kommer in, förfrågningar ifall man skulle kunna få ett träningsschema eller kostschema. Jag vill ju så gärna, men det blir funkar inte för mig att jobba gratis. Jag är jätteledsen, jag ger jättegärna tips mm i bloggen och så, men att lägga ner tid på att göra 10 gratis scheman om dagen skulle inte gå ihop för mig. Minns ni när ni fick ett supererbjudande innan sommaren om ett bra pris på kostschema? Jag har funderat på det och kommer att köra en drive nu under 1 vecka och verkligen försöka hjälpa så många som möjligt under denna vecka! Därför kommer jag nu att sänka priset med 1/3 vilket jag tycker är riktigt bra. 799 kronor för att komma i form, ifall jag hade behövt det så skulle jag a lagt pengarna på det. Att må bra och komma i form hade jag personligen lagt hur mycket pengar som helst på. Men annars kan man såklart ta del av alla tips här i bloggen och komma i form på det sättet :) !! Jag vet inte nästa gång som jag kommer att ha ett sådant här erbjudande, det kommer när jag får ryck, det kan vara aldrig mer eller om ett år eller om 10 haha. Men jag brukar inte dra ner priset så här mycket.

 

Men nu ska jag sluta babbla, här kommer erbjudandet!!

  • ni kan få köpa kostschema OCH träningsschema för 1399 kronor ( annars 1999:- ). Då får ni ett schema för mat och träning som ni kan följa fram till ett bra tag framöver för att komma igång efter sommaren!
  • Ni kan köpa ett kostschema för endast 799 kronor! Kalaserbjudande, det kostar egentligen 1500 kronor för bara kostschema annars!! (om ni undrar så är en av anledningarna varför det är så dyrt är att det tar sådan lång tid att räkna alla kalorier som ska vara gjorda efter dig)

 

Det här erbjudandet gäller bara för de som beställer innan den 31 Augusti. Såå, vill ni komma i form? jag hjälper er! Maila mig på beablogg@hotmail.com med rubriken ”Erbjudande Kostschema eller ” Erbjudande– Tränings&kostschema” så kommer jag att ta kontakt med dig! Ifall ni säger till redan idag så kommer schemat vara klart nästa vecka för de som vill starta redan då! Viktigt att ni döper mailet med rätt rubrik.

Skicka med detta i mailet: (resten kommer jag att fråga om personligen)

  1. Kostschema på tre dagar som ni brukar äta (skriv ner ALLT!)
  2. Längd, midja, stuss och vikt
  3. Allergier eller saker som ni absolut inte kan äta

 

PUSS OCH KRAM – Nu ska vi fan se till att komma i form!!!!

P8129873 (2)

P8129869 (2)

 

Tro inte att man inte måste kämpa för att få fram en hälsosam kropp :) !!!

 

 

Del 1: Att träna ruman – på riktigt

- 2014-08-22 -

Det är säkert många där ute som har en eller två ”ben+rump dagar” i veckan men utan att få resultat i just på rumpan. Det kan vara väldigt knepigt att få kontakt med rumpan och det kan vara så att kroppen hellre använder sig av framsida eller baksida lår, eller båda. Vissa personer får ont i vaderna, andra i låren och andra i rumpan när man exemelvis gör upphopp eller benböj. Bara där ser man hur olika vi alla är. Såå, för att verkligen få kontakt med rumpan så har jag 2 superbra övningar som man kan göra. Antingen så kör man dem som ett rump pass med lite vikter eller så kör man detta som en förberedelse när man ska träna. Ni visste väl att man måste ”väcka” musklerna innan man ska träna för att de ska fatta att det är dags att jobba. Därför som många oventandes svensson tyckte det var oerhört kul att se när Carolina Kluft smiskade sig själv på benen innan hon skulle köra, fast hon i själva verkar smiskade igång musklerna för att väcka dem och säga ”nu kör vi, fattar ni!!”. Det kanske låter lite kul men man kan faktiskt smiska sig på rumpan för att den ska förstå att den ska jobba.

Såå, ni kan både smiska och testa denna övning (nästa, som är den bästa – kommer upp imorgon) Fick ta dessa bilder där Nicole agerar modell, då jag kom hem idag och så att jag glömt minneskortet när jag skulle fota övningarna. Därför kommer den andra övningen upp imorgon, den tycker jag verkligen brinner i rumpan. Men den här nedan är också riktigt bra:

Den första övningen är omvända rumplyft, här ska ni försöka pressa benen uppåt med hjälp av rumpan. Snabbt upp, långsamt ner. Se till att tårna aldrig nuddar golvet, ifall ni inte i början vill lägga ner benen helt och slappna av för att hitta ”rumpmusklerna” på nytt igen. Försök verkligen att använda skinkorna i första hand och sedan så kommer de andra musklerna i kroppen självklart hjälpa till att få upp benen. Men no 1: Rumpaa!

IMG_9056

IMG_9057

 

Om ni vill kan ni hålla en vikt i händerna så att ni inte lyfter från golvet med överkroppen!

 

god morgon

- 2014-08-22 -

Så jävla bäst, haha!

10613108_10152182404526012_2729020540081093406_n

Vad äter jag en vanlig dag?

- 2014-08-21 -

Många frågar vad jag äter och hur mycket. Nu under sommaren då jag inte tränat så mycket så har jag lagt mig på ett betydligt mindre kalori intag. Dock har jag ingen aning om hur mycket, men mindre. Nu när jag tränar (bara efter 2 dagar) så känner jag den dära fruktansvärda hungern. Jag hoppas att det är mina muskler som ba: Geee mig maat så att vi kan bli stora haha! Nej men på riktigt det är sjukt att vara hungrig 1/2 h efter frukosten…..

Om vi tar gårdagen:

Frukost: Hallon med 1 dl ganola, 1 dl musli, 1 dl cornflakes, linfrön, chiafrön, kokosfett, honung mm.

Frukost 2: Proteinshake

Mellis: 1 Banan och 2 ägg

Mellis 2: Samma som frukost

Lunch: Thaimat (pad thai – risnudlar med typ ägg, kyckling mm)

Mellis 3: 4 Surdegsmackor med smör och honung på

Mellis 4 – innan träning: Gröt (2 dl fiberhavregryn) kokosfett, musli (1 dl), granola (1 dl) , nötter , russin och honung. 

Efter träning: Banan och proteinshake

Middag: 400 g rostbiff med 1 hel sötpotatis

 

Det värsta är att det inte har spårat ur ännu… Kanske dags att börja lägga undan extra pengar till matkassa… haha! Nu har jag dock inte tagit med det som jag dricker.

IMG_9716 (2)

Keeps you in the game

Terminsstart Tullinge Muay Thai

- 2014-08-21 -

Träna med mig

Jag kommer att hålla i tjejpassen den här terminen också och det vore så SJUKT kul att få träna er läsare också. Att träffa er, och att ja.. ta ett snack. Det skulle vara så härligt att se personer komma från bloggen och verkligen kämpa för att komma i form. 

Det finns ingenting som du kan få bättre resultat av än thaiboxning, eller mjooaa alltså äcklig intervallträning upp för en backe på händerna skulle nog ge lika bra resultat kan jag gissa. Men annars så kan jag inte komma på någon annan sport som är bättre. Alltså du använder HELA kroppen och verkligen kan komma i form! Jag fattar inte varför inte ALLA mina bloggläsare kommer dit när det är GRATIS första gången?! Hur kan man inte komma? Världens bästa deal ju? Vi har hur kul som helst och det är såååå roligt när alla tjejerna ger gärnet! Dock så kommer vi såklart att göra en gräns för maxantalet men än så länge så finns det platser kvar! Så kom igen nu och testa åtminstonde?! Varför vänta nästa år till att börja träna? Varför inte bara sätta igång nu, idag klockan kvart i sju och verkligen ge det ett försök?!

Kom igen nu, det är bara att komma och första gången får ni låna allt så ni behöver bara ha med er er själva och träningskläder. SÅ KOM FÖR FAN OCH TESTA!!! Jag är BÄST på att hålla pass haha, i alla fall så att ni svettas sönder!

Vill du få världens kropp???? - Det är dags att börja stenhårt redan nu! Så vill du ha bäst resultat så kolla in den här hemsidan thaiboxningtmt.se och kom och prova en gång gratis och se om det är kul!! Så ses vi där ! Att prova en gång skadar aldrig! 

 

Tider Tjejpass: 18:45-20:00 Tisdagar och Torsdagar + Lördagar teknikpass (ingår kostnadsfritt i teminsavgiften)

 

Vi ses väl ikväll???!!!

 

smoothie

- 2014-08-21 -

Hallon – Chlorella – Barley Grass – Acai – Havre Yoghurt – Honung – Holistic Reds – Musli – Chiafrön – Mandelmjölk

P8210090

P8210093

-

Dagens Fråga

- 2014-08-20 -

Precis hemkommen från mina föräldrar efter en födelsedagsmiddag tillsammans med hela familjen då pappa fyller år idag (jag på lördag och Jan på Tisdag). Grattis världens underbaraste pappa, finns ingen som du. Det är sjukt att man i efterhand kan tänka på hur mycket som föräldrarna gör FÖR en under tonåren och inte emot. Mellan 14-17 år trodde jag ju att mina föräldrar gjorde allt emot mig. Men när man tänker efter såhär så har de ju lagt ner sin själ på mig och offrat sig för att jag ska få det så bra som möjligt. Fint. Så – för mig världens bästa pappa i alla fall, stort grattis jag älskar dig !

Men nu till något helt annat, innan middagen så var jag och och sprang på bandet i thaibyxor. Sedan när jag skulle köra marklyft så ville jag ha tights på mig. Jag valde att sätta mig ner på rumpan och helt enkelt pressa igenom skon i tightsen. När jag satt där med en fot fast så började jag tänka på vad som egentligen är jobbigast, att ta av skorna, dra på sig brallorna och sedan knyta om skorna igen. Eller pressa igenom foten (få damp) och ha uttöjda tights. Mina damer och herrar, förmodligen det sistnämnda då jag gjorde precis samma sak med den andra foten. 

P8200084

P8200085

Helt död efter springandet – Innan världsproblemet – krånglet med braxorna och skorna

P8200081

 

Natti NAtti !!

 

heltidsjobb

- 2014-08-20 -

Som ni såg så kommer jag att gå i 67 kg klassen under EM om en månad. Detta blir som ett heltidsjobb för mig nu då jag måste äta otroliga mängder mat. Vikten efter sommaren och utan styrketräning ligger på 64 kg -.- Så det är bara att bita ihop och äta 10 gånger per dag! Nu ska jag iväg och träna igen, eftersom att jag inte kan använda armarna då mina triceps är helt fuckade efter 4 pass thaiboxning/boxning (och jag inte ens kan skära min mat) så blir det intervaller och jogging på löpbandet på klubben. Även kanske lite styrka på gymmet om jag hinner. Vi hörs sen!

P8200063

Dagens Mellis 

stats